Gæsteblog: 3 træningsformer

Ugen gæsteblogger er Camilla Søgaard – Camilla laver en blogserie på 12 afsnit om hvordan man kommer af med de stædige kilo – fra frieriet frem til hvordan man fastholder vægttabet når bryllupsrejsen er overstået.

Camilla er centerleder, uddannet fitnessinstruktør og kostvejleder.

Andet afsnit i Camillas serie handler om at komme i gang med træningen.

 I første afsnit, talte vi om de mest almindelige vaner og hvordan man gjorde de dårlige vaner og undskyldninger til noget godt. Har du endnu ikke læst første afsnit, så kan du læse det her.

Du har nu stille og roligt fået implementeret et par vaner i hverdagen. Måske det var de 5 vaner, jeg var kommet med som eksempel eller måske det var nogen andre vaner, som du har bøvlet med.

Det vigtigste er – at NU er du klar til næste step.

Det fleste der planlægger et sommerbryllup er nu i gang med invitationerne og ved at det er ved at være tid til annoncere brylluppet. Der skal ringes rundt til familie og venner – og måske skal der laves en opdatering på de sociale medier.

Måske vi også nu skal annoncere, at vi NU begynder at træne! Det er nemlig rigtigt. Vi snakkede sidst om hvordan man fik mere bevægelse og motion ind i sin hverdag. Nu skal vi prøve at se, om vi kan få decideret træning ind i skemaet. Nu tænker du måske “årh, træning. Jeg gider det ikke. Jeg synes ikke at det er sjovt og jeg kommer aldrig afsted”. Så er denne guide perfekt til dig. Jeg har fundet 3 forskellige træningsformer, så du kan vælge, hvad der passer bedst til dig og din hverdag.

Tre træningsformer

  • Hjemmetræning

    Dette er for dig, der ikke har tid til at tage ud og træne eller økonomi til at sætte det ind i budgettet. Eller måske du ikke kan bryder dig om at være blandt for mange mennesker eller er bange for at gå ind i et center og “gøre noget forkert”. Man kan sagtens træne hjemme og få lige så meget ud af det, som i træningscenteret – og uden at investere i en masse redskaber. Fyld 2 x 1,5 liter flasker med vand eller sand. Så har du 2 håndvægte, som du kan bruge derhjemme. Har du allerede håndvægte derhjemme eller måske en elastik, hulahopring eller andet, så tag endelig dette i brug! Ellers er kropvægtstræning også en kanon form for træning. På youtube, kan du hurtigt søge efter “30 minutes workout”, som kan laves derhjemme. En super sjov form for træning, som kan gøres hjemme og uden de store rekvisitter.

  • Fitnesscenter og hold

    Er du allerede medlem af et fitnesscenter, men får ikke brugt det så ofte? Eller måske, du gerne vil være medlem af et fitnesscenter, men ikke helt har fundet modet. Så kan holdene i fitnesscentre, være en kanon start. Især hvis du allerede er medlem af et fitnesscenter, men ikke får det brugt. Så er det muligvis fordi det at “løfte jern” ikke lige er dig. Men måske zumba, motionsboksning, stram op eller andre hold er lige dig. Så prøv at tjek hvilke hold dit lokale motionscenter tilbyder. Jeg har selv mange af mine klienter, der ikke er vild med at styrktræne og som simpelthen synes at det er død sygt. Men at stå på et hold og danse zumba til høj 80’er musik, motiverer dem bare helt vildt. FEDT! Hellere finde noget, man elsker at lave end at køre død i at styrketræne efter uge 2.

  • Løb

    Man behøver ikke investere i en masse fitness medlemskaber eller rekvisitter for at løbe. Vil man have tankerne væk fra hverdagens jag eller elsker man måske bare den fantastiske danske natur. Ja, så kunne løb, jogging eller powerwalking være noget for dig. Alt du skal bruge er et par løbesko og så er du klar. Husk altid at sætte realistiske mål. Start ikke ud med 5 km, hvis du aldrig har løbet før. Så kan du starte ud med at løbe i 1 minut og gå i 1,5 minutter. Dette gøres skiftevis i 20 minutter. Find evt en app, der kan motivere dig. Løb kunne også være en aktivitet for dig og din forlovede. Så har i endnu en ting i kan gøre sammen. Måske i skal sætte jer et mål, at i om 6 måneder skal kunne løbe 5 km sammen.

Pinkstudio by Angelina Devine Rikke-og-Mikkel-739 Gæsteblog: 3 træningsformer Bryllup Gæsteblogs Nyheder
Book Camilla som din sundhedsvejleder.
Brug koden “pinkstudio15” og få 15% rabat på kostplaner, træningsplaner eller forløb (Koden gælder til og med 31/1 – 2020)

Læs mereBesøg hjemmesiden Kontakt CamillaSend en email

Om Camilla og hendes gæsteblog-serie


Camilla Søgaard:

Mit navn er Camilla. Jeg er uddannet kostvejleder og personlig træner. Jeg har derudover arbejdet som blogger og selvstændig kostvejleder under navnet sundhedsvejlederen, de sidste par år. Nu er jeg centerleder i et odenseansk fitness center. Jeg har størstedelen af min barndom været undervægtig. Da jeg blev 15, boede jeg i USA, hvor jeg blev overvægtig. Da jeg ét år senere tog tilbage til Danmark, vejede jeg nær de 100 kg. Jeg fik derfor interessen for træning og kost – og hvad det gør for kroppen. Jeg fik kæmpet mig igennem en lang hård kamp og stod her sidste år på scenen i kategorien Bikini Fitness, til newcomers i bodybuilding.

OM DENNE SERIE

I vil de næste mange måneder, få et indblik i det at tabe sig, holde vægten og få et sundere og bedre syn på kost og træning. Samtidig vil jeg i denne serie, sætte det sammen med at – DU SKAL GIFTES! Jeg tager emner op, som jeg ved alle  brude enten stresser over eller tænker på. Vi vil i denne serie have fokus på de store begivenheder i hele “forlovelse perioden” og sætte dem sammen med sundhedsrelateret emner. Lyder det sjovt? Så følg endelig med. Hver måned tager jeg et nyt emne op.

GENERELT
Instagram: @sundhedsvejlederen
Hjemmeside: www.sundhedsvejlederen.dk

Alle der bestiller kostplaner, træningsplaner eller forløb, får 15% ved brug af koden “pinkstudio15”. (Koden gælder til og med 31/1 – 2020)

Pinkstudio by Angelina Devine camilla Gæsteblog: 3 træningsformer Bryllup Gæsteblogs Nyheder
Mangler i bryllupsfotograf? Book et uforpligtende møde på tlf. 31 13 87 21